čtvrtek 18. června 2015

Můj filmový tip na víkendovou koukačku - Dům snů (1993)

Už jsem dlouho nic nevložila do rubriky filmové tipy. Dnes půjdu úplně na jiný žánr, než byl minulý doporučený film Drakula. Ráda bych Vám doporučila americký snímek z roku 1993. Takže dávejte pozor na ten rok, pak je ještě novější film se stejným názvem.Odkaz dávám zde . Film se dá sehnat už jen na nějakých warez centrech, jako je uložto nebo nějakém torrentu. Né že bych podporovala pirátství, ale tohle je velmi kvalitní snímek a už se jen tak na dvd asi sehnat nedá.

Film Dům snů má pro mě velkou váhu. Vypráví o rodině,o matce s 6 dětmi,která se vydá do neznáma hledat vlastní dům snů. Film - děj je vyprávěn z pohledu nejstaršího syna, který se po smrti otce podílí na výchově a chodu domácnosti. Matka však vládne doma velmi tvrdou a svéraznou rukou.




Svobodná matka odjíždí se svými šesti dětmi z Los Angeles do Idaha, kde si kupuje zchátralý dům bez střechy, dveří a oken. Rodina je vydána napospas přírodním živlům i osobním konfliktům, avšak kromě domu se jim daří "rekonstruovat“ především svůj život. V tomto dramatu o odvážné a odhodlané vdově ztvárnila hlavní roli držitelka Oscara Kathy Bates. Po smrti manžela zůstává Frances Lacey (Kathy Bates) sama a musí se postarat o svých šest dětí. V naději, že se jí podaří dostat děti z nebezpečných losangeleských ulic, rozhodne se vše naložit do rodinného auta a vydat se hledat nový domov. Když si všimne kostry domu patřící osamělému Japonci (Soon Tek-Oh), uzavírá s ním dohodu, že dům dostanou za svou práci. Navzdory finanční nouzi a dalším obtížím, kterým musí rodina čelit, odmítá Frances dovolit, aby se ona či kdokoli jiný z její rodiny utápěl v sebelítosti, a snaží se svým dětem předat kus životní moudrosti.


Můj osobní dojem na tento film : Rozhodně jsem neudržela oko suché, nechci Vám tu dlouho sáhle psát o čem film, je protože u tohodle filmu byste pak od vyprávěli celý děj, Takže neváhejte a najděte si ho na internetu ke stažení. Opravdu stojí za podívání. 



Dům snů:  USA Home of Our Own, A Drama / Životopisný USA, 1993, 100 min Režie: Tony Bill Kamera: Jean Lépine Hudba: Michael Convertino Hrají: Kathy Bates, Edward Furlong, T.J. Lowther, Sun-tek Oh, Frank Gerrish, Tony Bill, David Jensen


 

1 komentář:

  1. Ahoj, jsem tu protože jsem viděl tvůj komentář u článku holky co psala o dnešním trendu nechtění dětí. Jen jsem chtěl říct že vám to přeju, tobě i tvýmu synovi. Je fajn dozvědět se že takovýhle osudy nekončí vždycky špatně.

    OdpovědětVymazat